V prosinci roku 2016 jsem se rozhodl, že si koupím ojeté vozidlo, konkrétně mikrobus Renault Trafic. Po domluvě s majitelem karlovarského autobazaru „Kupte auto“, Štefanem Plachým, jsem téhož dne dorazil do autobazaru na prohlídku zmíněného vozu.
V autobazaru měli tyto vozy dva. První byl v cenové relaci do které bych i zapadl, druhý vůz byl poměrně dražší, ovšem podle majitele autobazaru byly na tomto voze prováděny dosti rozsáhlé opravy. Brzdy, rozvody, filtry, olej, dvouhmotový setrvačník...
Na prvním a levnějším voze tyto opravy provedeny nebyly, proto jsem se rozhodl, že si koupím vozidlo s těmito opravami. U levnějšího vozu by mě všechny opravy stejně zanedlouho čekaly. Tak se podepsala kupní smlouva, přičemž majitel autobazaru několikrát zdůrazňoval, že je na vozidlo půlroční záruka a jestliže by se vyskytl jakýkoli problém na voze, ať ihned volám, že se bude daná věc řešit.
S vozem jsem asi dva týdny běžně jezdil a byl vcelku spokojený až do doby, kdy jsem absolvoval cestu z Mariánských Lázní do Plzně. Asi v polovině cesty se z motoru, bez předchozího varování, ozývalo nepříjemné kovové bouchání. Podařilo se mi ještě s vozidlem sjet z hlavní silnice na vedlejší a asi po dvou kilometrech jsem zastavil u lesa, abych se pod kapotou podíval, odkud se tyto zvuky ozývají i když jsem tušil, že se nejspíše jedná o tzv. „lágr“ motoru. Sice jsem před jízdou kontroloval jak olej, tak vodu, ale ten tipický zvuk dával najevo, že se s motorem stalo něco velmi zlého.
Ihned jsem tedy telefonicky kontaktoval Štefana Plachéhoa popsal mu vzniklý problém, přičemž jsem snad i čekal, že se bude všemožně vymlouvat, že to již není jeho věc, protože se jedná o ojetinu a že s něčím podobným musí člověk při koupi ojetého vozu počítat. Jenže nastala zcela opačná věc, kdy mi pan Plachý telefonicky sdělil, že ihned zajistí odtahovou službu a abych nějaký čas na místě vydržel. Odtahová služba odvezla poškozený automobil asi za tři hodiny přímo do servisu.
Po několika dnech se mi telefonicky ozval pan Plachý s tím, že příčinou bouchání v motoru byl prasklý rozvodový řemen, čímž došlo k nenávratnému poškození motoru. Zároveň mě ujistil, že již někde u Prahy nebo přímo v Praze zajistil motor jiný, dále se mě dotazoval na to, zda nepotřebuji půjčit po dobu opravy jiné vozidlo.
Asi po čtrnácti dnech bylo auto opravené a mohl jsem si pro něj přijet do areálu karlovarského autobazaru „Kupte auto“. Štefanem Plachým mi byly předány veškeré faktury a s opraveným vozem jsem odjel. Celkové náklady za opravu byly poměrně vysoké, nicméně jsem z této ceny po dohodě zaplatil částku pět tisíc korun za běžné spotřební věci, jako řemen, kapaliny atp. Odtahovou službu hradil opět majitel autobazaru.
Po krátké době se ale z motoru, při určitých otáčkách, začaly znovu ozývat neříjemné zvuky a tak jsem auto raději odstavil, aby to nějakým způsobem znovu nepoškodilo měněný motor a znovu kontaktoval pana Plachého. Za dva dny auto znovu putovalo do servisu, kde bylo zjištěno, že příčinou bouchání je poškozený dvouhmotový setrvačník. Předchozý majitel tam totiž nechal instalovat servačník z druhovýroby a ten zkrátka nevydržel.
Pan Plachý mě ujišťoval, že dá opět vše do pořádku a že již objednal celou spojkovou sadu, tzn. setrvačník, lamely, přítlačný talíř a ložisko a to opět na jeho náklady v rámci reklamace.
Co řekl, to také do puntíku splnil. Auto jsem si převzal opravené, k tomu všechny faktury za materiál a opravu a auto jezdí tak, jak má. Takovýto přístup k zákazníkovi by měl být vzorem pro převážnou většinu majitelů autobazarů, kdy nezůstane jen u planých slibů v rámci „obchodní strategie“. Navíc velice přátelské a vstřícné jednání personálu karlovarského autobazaru „Kupte auto“ dává zákazníkovi punc serióznosti.